Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 11:22   #503
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.818
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg priser initiativet til tråden, og synes det kunne vært en interessant øvelse å tatt en del av argumentene for at tråden er dømmende og unyansert over i andre tråder, med tilsvarende verdidebatt (f.eks AI og Charter vs hjemmelaget løsning) og "bigger than self"-retorikk.

Når ble det gangbart å tenke: Jeg tror ikke det hjelper om JEG alene gjør noen grep for en bedre verden, så da lar jeg være?

Jeg har full forståelse for at folk ønsker å reise, å fly - men jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke samtidig skal kunne stå i det dårlige miljøvalget det tross alt er, uten å bli fornærmet, slette abonnement på tråden og kaste ut småsure ord og sitater. Dårlige vaner er jo strengt tatt ikke noe å forsvare. For noen av oss.

Godt skrevet.

Generelt sett er det vel gjerne to grupper som er vanskelig å nå fram til med endringer, med mindre de ønsker det selv. 1) De stokk dumme og 2) Flinkiser som veier for og imot, bidrar i samfunnet, er engasjerte - erfaring fra irl tilsier at dette kan være en flokk lemen hvis en treffer et sårt punkt.

Nå sporer jeg av, men deler av denne tråden minner meg om en til dels følelsesladet diskusjon rundt bidrag til et bedre klassemiljø hos en av ungene mine. Det var konkrete tiltak som ble foreslått, og de som var minst villige til å bidra var en del av de som gjerne stiller både i FAU, arrangerer Halloweenfester og baker til avslutninger aller mest. (Og som er litt synlige i miljøet.) Nå generaliserer jeg , men jeg tror til en viss grad at Flinke og Smarte folk ikke liker å bli fortalt hva de skal gjøre - informasjonen skal gå den andre veien.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat