Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-17, 11:32   #511
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Synes det var et fantastisk godt uttrykk for for personer som gjør ting som føles godt for dem selv, men som kanskje ikke gir så mye effekt.

Og en tråd på Internett, er vel kanskje akkurat det? Det er vel ikke slik at det å delta i tråden her er forpliktende? Det er vel heller ikke sikkert at folk faktisk snakker sant? Hvis jeg sier at jeg ikke fløy på ferie i 2017 er det vel ikke så mange her inne som kan kontrollere det?

Jeg skjønner at mange er veldig opptatt av miljø - og det er kjempepositivt. Men jeg tror også det er lurt å tenke for seg selv om man ønsker å påvirke andre, og hvis man ønsker det: Hva er det egentlig som gir resultater? Slik sett synes jeg uttrykket er treffende, hvis det ikke gir resultater hva er det da man driver med?

Tror du virkelig at jeg (og sikkert andre i tråden) har det så forbanna deilig når vi prøver å snu diskusjonen til enkeltindividet i påvente av at myndigheter skal ta ansvar og at systemer skal endres?
Jeg kan selvfølgelig bare svare for meg selv, og nei,- det har jeg ikke.
Jeg er vettaskremt over hva som skjer nå, og hvilken verden vi skal overlevere barn og barnebarn, og ønsker virkelig, virkelig at andre også skal forstå og ta ansvar for dette.
Vi sitter øverst, på toppen av verden på alle mulige måter, og burde være av de som viser individuelt ansvarstakende, men herrefader som vi flyr i dette landet, og det er ikke greit.

Jeg vet ikke hvilke andre virkemidler man kan bruke for å nå inn hos folk enn å konfrontere direkte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat