Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-07, 18:40   #54
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

5% sjanse for å bli nabo med pedofil et annet sted er et korttenkt utsagn, selv om Daffy påpeker at hun bare gjetter. I følge Wiki vet ingen noe sikkert om omfanget av pedofili, men overgrepsomfang og en del studier tyder på at prosentandel menn med en form for seksuell interesse for barn kan være 25%. Dvs hver fjerde mann for de som sliter med regning. I et normalt nabolag er det som regel minst 4 - 6 menn blant de nærmeste naboene. Skal man da bruke en tåpelig svart-hvitt tankegang er det i så fall uansett 100% sjanse for å bo i nærheten av noen med pedofile tendenser.

Jeg er enig med Turi og en del andre i at det er verdt å tenke over at her har man ihvertfall et bilde av hvor én potensiell fare ligger. Flytting eller ikke ville jeg vurdert etter nøye samtale med andre foreldre i nabolaget, og en selvransakelse.

Pga at overgrep er så vanlig er det UANSETT viktig at vi lærer ungene våre noen "ferdigheter" som hjelper dem å beskytte seg selv. Kanskje vil det å kjenne til akkurat denne pedofili hjelpe foreldrene å sikre ungene? Men hvis de blir paranoide og ikke klarer et normalt hverdagsliv hadde jeg kanskje flyttet.

Det må være venninen din og hennes mann som velger, ut fra egne vurderinger og avveininger ift hva de klarer å takle. Men velger de å bli ville jeg ihvertfall tipset dem om å diskutere situasjonen med fagfolk for å få råd om hvordan de generelt kan være obs på faresignaler hos barna sine, og hva de kan gjøre for å sikre at barna passer godt på seg selv. (Jeg regner det som selvsagt at de aldri lar mannen eller noen i hans omgangskrets være barnevakt.) Det er også en god ide å ta kontakt med SMSO eller andre støttesentre, de har ofte mye å bidra med. Man kan også bare ringe hjelpetelefonen for å diskutere litt/lufte tanker.
(se feks www.incest80057000.no)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat