Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-11, 21:12   #854
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning. Terningkast 4
2. Monica Kristensen - Kullunge. Min første bok av henne, og den var helt ok. Hverken mer eller mindre. Terningkast 3
3. Gunnhild Corwin - Idas dans. En mors beretning. En rørende og sterk bok. Ida på 18 får AML, samme som pappa. Terningkast 4
4. Audrey Niffenegger - Den tidsreisendes kvinne. En spesiell, nydelig og vakker historie. En storslagen kjærlighetshistorie. Terningkast 4
5. Karen Marie Moning - Mørk feber. Litt sonn keltisk fantasy bok. Helt grei. Det jeg ikke viste var at det var en serie.. så neste bok kommer i mars. Terningkast 3
6. Sara Blædel - Bare ett liv. Bra krim dette. Jeg liker denne forfatteren, hun har gitt ut to andre bøker på norsk også. Anbefales! Terningkast 4
7. Gert Nygårdshaug - Honningfellen. Litt annerledes og pussig krim, men jeg likte den. Terningkast 3
8. Gert Nygårdshaug - Jegerdukken. Bra den og. Men fortsatt litt pussig skrevet. Terningkast 3
9. Liza Marklund - Postkards Killers. Grotesk og bra krim. Terningkast 4
10. Amy Gutman - Årsdagen. Helt grei krim det. Terningkast 3
11. Lars Kepler - Hypnotisøren. Ny forfatter for meg, og jeg likte han! Skal definitivt lese mer av denne karen. Terningkast 5
12. Cormac McCarthy - The Road. Terningkast 4
13. Chris Tvedt - Skjellig grunn til mistanke. For meg en ny forfatter fra Bergen, og jeg likte boka! Leser gjerne flere av han. Terningkast 4
14. Camilla Läckberg - Fyrvokteren. En av hennes aller beste! Terningkast 5
15. Karl Ove Knausgård - Min kamp 1. Jeg forstår begestringen! Gleder meg til nr 2! Terningkast 5
16. Chelsea Cain - Hjerterått. Bok nr 3 i serien om seriemorder Gretchen Lowell. Disse bøkene anbefales veldig! Rå og brutal krim. Terningkast 5
17. Kjell Ola Dahl - Mannen i vinduet. Jeg likte denne! Terningkast 4
18. Kjell Ola Dahl - En liten gyllen ring. Bra denne og! Terningkast 4
19. Kaabelbøl & Friis - Gutten i kofferten. Ikke dum denne, lettlest. Terningkast 4
20. Karl Ove Knausgård - Min kamp 2. Fortsatt begeistret! Terningskast 4 +
21. Karl Ove Knausgård - Min kamp 3. Jepp! Terningskast 4
22. Tatiana de Rosnay - Saras nøkkel. Gripende og sterk historie. Terningkast 4 -
23. Karl Ove Knausgård - Min kamp 4. Fortsatt bra, men dette var ikke den beste. Terningskast 4 -
24. Herbjørg Wassmo - Hundre år. Gripende og fin bok. Terningkast 4.
25. Tore Renberg - Charlotte Isabel Hansen. Helt ok bok. Terningkast 3.
26. Harland Coben - En siste detalj. God krim dette! Terningkast 4.
27. Arne Dahl - Mørketall. En favorittforfatter. Terningkast 4+.
28. Torkil Damhaug - Se meg, Medusa. En god krim! Terningkast 4.
29. Gert Nygårdshaug - Mengele zoo. God bok!! Terningkast 4.
30. Harlan Coben - Hold tett. God bok dette altså! Anbefaler den. Terningkast 4.
31. Johan Theorin - Blodleie. Bra! Jeg liker disse bøkene altså. Terningkast 4/5.
32. Merete Junker - Jenta med ballongen. Ny krimforfatter for meg, og jeg synes den boka var bra! Terningkast 4+.
33. Gert Nygårdshaug - Gotvins geometri. Jeg synes fortsatt en del av bøkene hans er pussige, men samtidig gode og interessante. Terningkast 4 -.
34. Victoria Hislop - Hjemkomsten. Fenget meg! Terningkast 4+.
35. Karin Slaughter - Blendet. Fengende krim! Terningkast 4+
36. Karin Slaughter - Stillheten etterpå. Fortsatt bra. Terningkast 4.
37. Merete Junker - Tvillingen. God norsk krim dette og i grunn. Terninkast 4.
38. Karin Slaughter - Hun visste hvem han var. Veldig god bok dette og, men angrer på at jeg ikke fulgte "rekkefølgene" i bokserien hennes. Terningkast 4+
39. Träff & Grebe - En slags fred. Ei bok jeg ramla over på biblioteket. Bra den, nesten sånn at jeg fristes til å bli psykolog Nesten. Terningkast 4
40. Karl Ove Knausgård - Min kamp 5. Bedre enn den forrige, jeg slukte boka og gleder meg til neste allerede altså! Terningkast 5 -
41. Christian Jurgersen - Unntaket. En fengende, lærerik og god bok! Anbefales. Terningkast 5
42. Mo Hayder - Ritualer. Atter en god bok av en fantastisk krimforfatter. Men ikke like bra som de forrige. Terningkast 4+.
43. Tom Egeland. Fedrenes løgner. Ikke krim denne gang. Litt usammenhengende historie, men likevel synes jeg deler av boka fenget meg. Terningkast 3/4.
44. Kader Abdolah. Huset ved moskeen. Interssant å lese synes jeg. Men den beveget meg liksom ikke. Litt smådårlig språk. Terningskast 4.
45. Unni Lindell. Sukkerdøden. En standard god krim. Terningkast 4/5.
46. Gunnar Staalesen. Vi skal arve vinden. En helt grei Veum krim. Terningkast 4.
47. Solveig Moen Rusten. Se min kjole. Ny forfatter for meg, men jeg synes boka (krim) var bra. Terningkast 4.
48. Mons Kallentoft. Sommerdøden. En god forfatter dette. Bra krim. Terningkast 4/5.
49. Mons Kallentoft. Høstoffer. Anbefales (leste denne tidligere i sommer men glemte føre den opp) Terningkast 4
50. Henning Mankell. Daisy sisters. Hm. Grei bok, litt langdryg og ensformig? Likte best Mankell sin krim ja. Terningkast 3.
51. Tom Kristensen. En kule. Helt ok thrillerbok dette. Terningkast 4.
52. 2 x Holt. Flimmer. En interessant og ok bok faktisk. Terningkast 4 -
53. Gaute Heivoll. Før jeg brenner ned. En god bok, annerledes. Terningkast 4/5.
54. Jamie Ford. Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Fin bok. Terningkast 4.
55. Jan-Erik Fjell. Tysteren. En positiv overraskelse fra en ung norsk forfatter! Jeg likte boka umiddelbart og leste den på en dag. Terningkast 4/5.
56. Lawrence Hill. Noen kjenner mitt navn. En bok som gjør inntrykk. Terningkast 5.
57. Leif GW Persson. Linda. Ny forfatter for meg. Og definitivt min stil! Terningkast 5.
58. Leif GW Persson. Faller fritt som i en drøm. Terningkast 5.
59. Regine Stokke. Face your fear. Går ikke an å gi terningkast på denne.
60. Lars Kepler. Paganinikontrakten. Veldig bra! Terningkast 5.
61. Jørn Lier Horst. Den eneste ene. Grei krim! Terningkast 4.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat