Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-13, 21:49   #47
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Man prater jo om mørketida på den måten at mange klager over at de er veldig trette og synes den er tung. At man har søvnproblemer og gleder seg til mørketida er over. Om det ikke er snø blir det selvsagt ekstra mørkt og da snakker man om at man skulle ønske det kom litt snø o.l.
Men selv jeg som ikke er glad i mørketida setter jo pris på det fine lyset om dagen, "blåtimen" (om det er bra vær), og det er jo også ett samtaleemne.
Man snakker som sagt om når sola snur, hvor lenge det er til den er tilbake og det er faktisk ganske så mange samtaleemner rundt det med mørketida, men akkurat som å prate om været blir det jo ikke.
Jeg synes folk er flinke til å være ute i mørketida. Mange går turer både til fots og på ski i lysløyper, og turer etter veiene. Man står alpint og unger er ute å leker. I januar når det litt etter litt blir lysere legger folk ut på skiturer til skogs og til fjells. Mange prøver så godt de kan å komme seg ut for å få med seg det lille dagslyset som er, og det er jo aldri så mørkt ute som inne bak vinduene, så en gåtur ute selv når det er mørkt synes mange er deilig!
Det er akkurat som vinteren i nord på en måte; hadde ikke vinteren vart i 5-6 måneder hadde det vært helt greit liksom. Mørketida er fin på sin måte, men det hadde holdt om sola bare var borte en måned.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat