Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-09, 15:00   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsamling - gir dere?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Klart man ikke skal kaste penger etter alle som ringer på døra, men det blir også for enkelt å avvise alle andre veldedige formål fordi man gir 200 kr til et fadderbarn en gang i mnd.

Jeg kjenner at jeg ikke er enig med deg her. Folk flest må prioritere hvilke veldedige tiltak man støtter, og jeg for min del prioriterer å støtte tiltak gjennom seriøse organisasjoner der jeg har grunn til å anta at pengene blir brukt til noe fornuftig.

Jeg føler meg ikke forpliktet til å gi bort penger til folk, selv om de skulle ha et reelt behov for dem. Derimot kan jeg godt bidra med å prøve sette vedkommende i kontakt med en offentlig instans som kan hjelpe. Det synes jeg ligger langt nærmere det jeg anser meg moralsk forpliktet til å gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat