Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-09, 00:56   #38
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innsamling - gir dere?

Opprinnelig lagt inn av carolin

Jeg har valgt meg ut et par formål som jeg støtter fast hvert år, ellers så gir jeg alltid til tv aksjonen, og kommer det ungdommer som vil selge lodd på døren så pleier jeg stort sett å kjøpe noen for å støtte det lokale idrettslaget. Alt annet pleier jeg å si nei til.

Jeg har hatt en del sånne menn på døren etterhvert. Alle har de en lapp med seg der det står at de er døv eller stum eller ikke kan norsk, og så har de alltid et sykt barn som trenger hjelp. Da tenker jeg at det er lite sannsynlig at alle disse mennene lider av samme skjebne.

Jeg kan signere denne helhjertet.

Dette ville jeg heller ikke kalt innsamling, men en litt annen form for tigging. Nen kan nok være reelle, men det er rart at de fleste som prøver å skaffe penger på denne måten er døvstum, hvor vanlig er det liksom? Møtte på en tidligere denne uken i København som kom bort til bordet vi satt og spiste med en lapp. Han var syk og døvstum og trengte penger til livets opphold. Han så ellers veldig velstelt ut, men når vi ristet på hodet (fordi vi uansett ikke hadde kontanter) så nektet han å flytte seg og godta nei for et svar. For så vidt jeg vet er å riste på hodet ganske universelt språk eller? Han bare snudde lappen og ville ha oss til å bruke tegnspråket som var opptegnet på baksiden for å svare med! Ble rimelig irritert på denne mannen må jeg innrømme!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat