Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-09, 18:15   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

E
Men hvis den døde ikke har reservert seg fordi de ønsker donasjon. Skal da pårørende har uttalelserett?
Eller misforsto jeg hva du mente her?

Problemet med å vende på det kan jo være at avdøde ikke har ønsket å ta noe standpunkt, at det å donere ikke blir et aktivt valg. Jeg tenker at det kan oppstå situasjoner hvor pårørende ikke ønsker at organer skal doneres, og at det kan oppleves som en stor ekstrabelastning at dette blir tvunget igjennom. For eksempel når det gjelder ens barn, og man (naturlig nok) er i en akutt krisesituasjon. Jeg for min del tenker at det er viktigere hva min mann eller mine barn føler rundt dette når jeg er død, enn hva jeg synes om saken før jeg dør. Jeg forstår at ikke alle opplever det på samme måte. Jeg tipper at det å la familie ha uttalelsesrett ikke vil bli noe stort problem.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat