Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-09, 20:17   #52
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er litt usikker på om nær familie skal få lov til å ha siste ord jeg, spesielt om det går på tvers av avdødes ønsker. Skal ikke den avdødes ønsker respekteres?

Viktig poeng. Det er nettopp dette som gjør det så vanskelig med ordningen som er i dag. Man tvinges til å ta stilling til noe slikt i en umenneskelig krisesituasjon. Ikke lett å tenke rasjonelt, og da er nok letteste utvei for mange å tenke "Nei!". Jeg mener det er riktig vei å gå at man uansett fjerner organer som kan brukes, men at man reserverer seg mot det. Da kan de som av bestemte grunner ikke kan leve med at ens kjæres organer blir donert bort, ta et bestemt standpunkt før krisen oppstår.

Jeg er nok litt farget at jeg har fulgt min svogers kamp for en nyredonasjon i mange, mange år. Han har brukt store deler av sitt voksne liv på å vente på en nyre. Organmangelen er betydelig og for mange fatal. Noe må gjøres, og jeg synes SV kommer med et nyttig og viktig innspill.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat