Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-19, 08:09   #17
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Særemne/fordypningsoppgave

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ok, jeg innser at jeg kanskje gjør det mye enklere for meg selv om jeg går for en av de ferdige problemstillingene fra læreren.

Alternativ 9: Moderne litteratur for unge lesere
Problemstilling: «Hvordan få flere unge til å lese moderne litteratur?»
Denne problemstillingen åpner opp for en litt annen tilnærming. Siden du selv er å regne som ung, og
har lang erfaring som elev i skolen, har du forutsetninger for å mene noe om spørsmålet. Likevel, om
du velger dette prosjektet, kan du selvsagt ikke bare fyre løs med en tirade med kvalifisert synsing. Du
bør selvsagt sette litteraturen i sentrum for arbeidet og trekke inn litterære tekster når du skal drøfte
leselyst blant unge. (Moderne litteratur = litteratur etter fra og med Det moderne gjennombrudd).
Dette alternativet åpner også for å forske på og reflektere rundt litteraturens plass i norskfaget og andre
fag. Hvordan formidler vi moderne litteratur slik at den vekker engasjement og interesse? Her vil du
trenge sekundærkilder slik at du kan anvende fagspråk og fagteori i tillegg til å formidle eget syn.


Jeg er da kanskje ikke å regne som ung lengre men. Her hadde det jo vært kjekt å laget ett lite spørreskjema og sendt til ett utvalg bibiliotek for å finne ut hvordan leselysten til unge virkelig er. Men unge er jo ett vidt begrep så det bør vel avgrenses, type enten 13-16 eller 16-19?

Finnes det ikke undersøkelser som er gjort allerede? Hvor lenge har du på deg? Undersøkelser bør vel være vitenskapelige og, så man kan stole på tallene.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat