Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 20:13   #6
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Tyding av hekleoppskrift, hjelp?

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Jeg har begynt på en kåpe til lillesøster. Det er en slags barneversjon av den OM Grandma-kåpa "alle" hekler, fant oppskriften i et gammelt Familienblad i sommer.
Nå har jeg heklet over halve ryggen, og klart fellinger og økninger. Men så kommer det til felling til ermehull, og der skjønner jeg ikke noe.
Fell til ermehull i hver side på hver rad med 3,1,1 fm. Hekle til arbeidet måler ca. 46 cm.
Det er altså de tallene jeg ikke skjønner.

Deretter kommer det også masse jeg ikke skjønner, om felling til nakken og sånt, men det får jeg ta når jeg kommer dit.

Og da har jeg kommet til det å felle til nakken. Det står: Fell til nakken ved å utelate de 22 midterste fm. Fell videre mot nakken på hver rad med 1,1 fm. Klipp av garnet og trekk tråden gjennom m. Hekle den andre siden lik, men speilvendt.

Jeg skjønner det med å utelate de midterste fm. Men det neste, Fell videre mot nakken på hver rad med 1,1 fm, skjønner jeg ikke helt. Skal jeg felle når jeg snur midt i raden der jeg utelater de midterste maskene, eller skal jeg vente til jeg kommer til enden og skal snu igjen der? Eller på begge steder?
Og speilvendt, hvordan blir det det? Jeg gjør vel bare helt likt? Altså starter helt i begynnelsen av raden og hekler inn til de midterste maskene, snur og feller igjen på den måten jeg ikke skjønner.
Hjelp?

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat