Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-17, 07:41   #68
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for link, Tallulah. Jeg har ikke satt meg inn i dette før. Poden drikker det en gang i blant (drikker kanskje litt brus en gang i mnd, og MD er favoritten). Men når jeg ser av oversikten her så har ordinær MD 54 mg koffein (4,5 mg/3,5 dl) mens Pepsi Max har whooping 69 mg koffein (5,8mg/3,5dl). Er det allmenn viten at Pepsi Max er full av koffein mon tro?! Synes veldig mange gir det til sine barn, og da snakker jeg egentlig ikke et glass i ny og ne, men at flere 1,5l flasker kjøpes inn til helger. Våre barn sier de blir tilbudt det veldig ofte borte (vi har en regel om ikke å drikke lettbrus). Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag også.

Dette var nytt for meg også! Dobbelt så masse koffein som i Coca Cola Zero!
Når eg sa at 12-åringen min drikk Cola meinte eg det som ein fellesbetegnelse, altså at ho drikk bade Coca Cola, Coca Cola Zero og Pepsi Max. Fredag/lørdag og i feriar og bursdagar. Familien totalt drikk ca 2 1,5-liters flasker med PepsiMax på ei helg fordelt på fredag og lørdag. Eg veit ikkje kvifor vi kjøper Pepsi Max og ikkje Cola Zero, men trur det har med at Pepsi Max var billigare på eit eller anna tidspunkt. Men no trur eg jammen vi skal bytte til Cola Zero! Vi har altså ingen reglar om å ikkje drikke lettbrus.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat