Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-18, 12:44   #38
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping - "en ærlig idrett"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men de fleste prosjekter som handler om trening viser gjennomsnittseffekter. Og snittet mellom minus to og pluss to er null. Mens snittet mellom null effekt og positivt effekt er fortsatt positivt.

See? Men om man forsker på anestesi så vil jeg tro at du ikke måler for eksempel hvor mange prosent bedøvet man blir, men nettopp hvor mange det ikke virker på.

Jeg tror nok vi har veldig forskjellig oppfatning av hva som er gjort av forskning både innenfor medisin og innenfor trening. Jeg skjønner hva du mener, med snittet mellom minus 2 og puss 2 og snittet mellom 0 og 2. Men jeg er ikke enig i at man kan si at forskning på medisin kontra trening kan kategoriseres slik. Jeg opplever at den største forskjellen er historien, ikke metodikken eller type forskning. Det er stor forskjell i finansieringen av forskningen, noe som jeg mener utgjør en større forskjell enn de tingene du snakker om.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat