Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-21, 12:10   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og hvorfor trekker hun det frem i det hele tatt? Rart.

Han.

Men enig, jeg syns setningen og konklusjonen er rar. Og hovedpersonen i "Alle utlendinger har lukka gardiner" har så vidt jeg husker en forelder av norsk avstamning og en fra Sør-Amerika. Så det henger liksom ikke på greip i noen sammenheng. Og er så irrelevant?

NRK hadde en bedre anmeldelse, syns jeg. Der trekker anmeldeleren (også han, faktisk) fraværet av offentlig hjelp. Det er bare enkeltpersoner som prøver å hjelpe, med sine mangler og tilkortkommenheter. Alle offentlige instanser, som skole og barnevern er fraværende i boka:

Sitat:

Velferdsstatens evne til å trå til når det kniper, ser vi lite av i bøkene til Ingvild H. Rishøi. Sikkerhetsnettet virker like hullete som i julefortellingen til Charles Dickens.

Det vekker nysgjerrigheten. Hvem står og tar imot når folk ramler over ende i den norske hovedstaden i ukene før jul? Hvilken type vern tilbyr barnevernet?

Når teksten tvinger frem slike spørsmål, ser man slektskapet til tidligere tiders sosiale engasjerte litteratur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat