Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-17, 22:40   #17
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye klær trenger et barn?

Jeg prøver å lære de to store å sette på vask selv om det er noe som haster, men det sitter langt inne, gitt.
Ang. hvor mye de trenger, har han på straks 15, to dongeribukser, to joggebukser (brukes kun hjemme), 7-8 t-skjorter og 5-6 hettegensere. 10-12 boksere og 10-12 par (hele) sokker. I tillegg kommer treningstøy, ullundertøy, pentøy, shortser osv. Han har det han trenger, men ikke mye mer, og er et eksempel til etterfølgelse for de to andre barna. Minstemann på 7 har ALT for mye klær, men det skyldes at han arver, både fra broren og fra nabogutt. Eldste på 17 har også mer enn hun trenger, men det er vel bare to bukser og 6-7 gensere som er i ukentlig sirkulasjon. Resten blir mer sporadisk brukt.

Jeg har hatt opplæring med de to eldste i at man godt kan bruke en genser to dager før den havner i skittentøyet. (Prøver å gå foran som et godt eksempel). Spesielt når den har vært på i 6 timer på skolen og byttes ut i noe annet når man kommer hjem. Men resultatet er hauger med ikke skitne og ikke rene klær på rommene deres, som uansett havner i skittentøyet når jeg ber dem rydde rommet. Så det hadde nesten vært like greit om det bare havnet der med en gang. :gah: Minstemann legger jeg fram klær til, så han bruker bukser og hettegensere i mer enn en dag, så lenge det ikke er synlig skittent (og i skapet ligger sikkert 20 t-skjorter, 10 hettejakker, 8 bukser og blir ikke brukt før jeg gir det videre ...)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat