Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-17, 15:26   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turbukse til ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den herrebuksa fra Stormberg som jeg har selv, som jeg er så strålende fornøyd med, heter forresten Vestmarka. Det er en softshellbukse som er litt tykkere og kraftigere enn Lia, men som likevel har svært god stretch og bevegelighet.

Har ikke erfaring med de Neomondo-buksene, men har lagt merke til dem jeg også, og lurer på det samme som deg. Tenker at kvaliteten helt sikkert må være bra nok for barn som fortsatt vokser, og som ikke lenger krabber på knærne og sitter i søla. Det skal noe til at de rekker å slite dem ut før de vokser fra dem.

Men jeg ville sjekka ut praktiske detaljer som strammeløsnigner o.l. Her er bukser uten muligheter for stramming i livet per definisjon for vide. Har aldri vært borti ei eneste bukse som sitter på mine barn uten å måtte strammes i livet, og belte er det ingen av mine som vil bruke. Noen turbukser har en klaff på hver side som festes med borrelås, men også på disse er nesten uten unntak borrelåsen for kort, slik at den ikke kan strammes nok. Det beste er bukser med sånn strikk på innsiden som festes med knapper, men det finnes jo ikke på bukser til voksne. Men snøring i livet, eller strikk med strammelås, er også bra. Så slike detaljer ville vært avgjørende her.

Bevegelighet er viktigere enn at buksa er vanntett synes jeg. Jeg går aldri med vanntette bukser selv. Kun hvis det er øs pøs regn, men da har jeg heller med ei vid og tynn regnbukse i sekken, som jeg kan dra utenpå.

Enig i dette. Jeg ser at den neomondo-saken har glidelås hele veien på utsiden. Jeg ser for meg at det bare er tull, og vil bare gjøre komforten dårligere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat