Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-17, 10:55   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har ikke vært noen av stedene og kommer neppe til å dra dit. Jeg lider av flokkskrekk og synes flokker som beveger seg som lemen mot et stup ikke har noe med å nyte naturen eller oppleve noe spennende å gjøre.

Hvorfor MÅ man gjøre ditt eller datt? Jeg synes overhode ikke det er flaut å ikke ha gått Besseggen, vært oppe på Prekestolen eller Trolltunga i flokk med tusenvis av andre. Jeg kjenner meg selv godt nok etter å ha hatt Aurlandsdalen som fast flere-ganger-i-uken-treningstur at jeg vet jeg HATER flokk og jeg blir så jævla irritert og oppgitt over flip-flopper, plastposer og dressjakker i fjellet.

Jeg har glidd inn små våger i en kajakk uten å se andre enn sjøfugl, våknet i telt på vidder, i soger og ved elver, ligget på en myr og sett tiuren spille tidlig om våren, klatret i is og vandret over breer, tråkket mine egne skispor i skoger og over vidder, sovet ute under åpen himmel og besteget høye fjell, snust meg frem til soppstedene, tent bål og laget kaffe. Alt dette unner jeg alle, men ikke i flokk. Naturopplevelser handler for min del om å være nær naturen og å være mer eller mindre i fred. Å tråkke i hælene på andre, er det angsten for å være alene eller er det at angsten for naturen er lettere å håndtere i flokk? Er det angsten for å ikke ha "gjort det man skal gjøre"?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat