Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-16, 14:28   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spontanserverer du glutenallergikere?

Det aller meste av pølser er faktisk glutenfritt, og rent kjøtt/fisk, egg, grønnsaker, ost, melkeprodukter er jo alltid også safe (ikke marinert kjøtt). Hermetikk som bønner, erter osv pleier også å være greit men de smaktilsatte må du sjekke (bønner i tomatsaus pleier å være ok, men enkelte av de andre kan ha gluten). Taco er en slager, da kan alle spise det de vil og tåler og tacoskjell er glutenfrie.

Vi har en cøliakiker i hus men har hverken pasta, ferdig brød, rundstykker eller spesialmel hjemme Jeg lager alt fra bunnen av og for det meste ren mat uten så mye sausegreier og sånt.
Hvis man bare klarer å hekte av seg de litt panikkslagne tankene om at man bare husker mat med gluten i er det masse man kan lage!!
Jeg synes du løste det kjempefint!

Middag kan du jo lage HVA som helst egentlig, bare du dropper pasta og saus, og pizza og pannekaker da.
Istedetfor kake og vafler anbefaler jeg f.eks is og frukt, eller yoghurt, det er ikke for sært og spesielt å ha i hus uansett (sjekk isen, tress og slike spesialiser med mye rart i har ofte gluten, ispinner er stort sett greit).
Brødmat er jo kinkig, men det er mye man kan spise istedet for brød.

Men en kjapp tur på butikken, så har de vanligvis både glutenfri grandiosa og glutenfritt brød på nærbutikken, sånn hvis du står helt i beit.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat