Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-15, 23:01   #84
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Bør dei som ikkje klarer å la vere å slafse, smatte eller slurpe vere bannlyst frå alle felles arena som kantine, kafé eller øvrige serveringsstader?

Eg har respekt for at enkelte mistar matlysta av såkalla dårleg bordskikk. Men eg kjenner også mennesker med utfordringar som gjer at det blir ei rekke lydar rundt bordet, så eg undrar meg litt. Kven må vike?

Ein forsøker gjerne å få bord litt skjerma, av omsyn til andre gjester, men også av omsyn til stigmaet som blir på den einskilde og på gruppa som heilhet. Men det lar seg ikkje alltid gjere. Og det blir smatting, det blir raping, det blir slurping, det kan bli både banning og fising også. Det er ikkje ok. Ein freistar jo å førebu, å oppdra, å lære, å belønne god adferd, øve etc. Men skal desse menneskene holde seg heime? Ikkje ta buss? Ikkje gå ut og ete? Ikkje gå på kino?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat