Tråd: Lærerstreik!
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 14:45   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

NLL er ikke i streik ennå, men de har brukt en måned på å gi endelig svar på meklingsskissa, og har landa på fortsatt nei. Da blir det streik. De kan vel ikke ta ut noen uten å melde plassoppsigelser to uker i forveien, eller hva det er.

Mings oppsummering er god. Hovedproblemet for min del er ikke å sitte full arbeidsuke på jobb, det gjør jeg allikevel de aller fleste uker, men nå mister jeg muligheten til å flytte tid fra de stillere ukene til de ukene det er kaos. Vurdering må følge etter undervisning, forberedelser kan ikke gjøres uker i forveien - så noen uker må jeg jobbe 50 og kanskje 60 timer uansett. I tillegg skal man altså være disponibel full tid på jobb de ukene det er roligere. I tillegg er ordninga rundt vikartimer helt høl i huet, siden man trekkes i lønn for oppgaver man allikevel ikke kan velge bort. Det hjelper ikke at lønnsoppgjøret var godt for min del, når arbeidstidsavtalen ikke tar hensyn til hvordan arbeidsbyrden er fordelt gjennom året, og dermed legger opp til at man skal utføre deler av jobben gratis.

Her er for øvrig hva Norsk Lektorlag sier om saken i dag.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 25-06-14 kl 14:53.
Matilda er ikke aktiv