Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-24, 12:06   #95
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden for oss som spiller i korps

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Siden det er flere her som har vært med i voksenkorps i mange år så kanskje dere kan hjelpe meg: Hvordan får dere inntekter? Dugnader? Loddsalg? Fortell meg om stort og smått, kanskje jeg ser noe hvor vi kan hente noen ekstra kroner.

Vi er kanskje vel så mye et veterankorps etter hvert som et voksenkorps, eldste, fortsatt marsjerende, musikant hos oss er 83 år. Vi søker ingen offentlige midler. Det er uttalt, og vedtektsfestet tror jeg, at vi ikke skal søke midler som gjør at skolekorpsene i kommunen får mindre.

Vi betaler kontingent, den er ikke så høy, og den dekker vel sånn ca. dirigenten tror jeg. Øvingslokalet tror jeg er gratis (skole). Og så har vi ett og annet betalt oppdrag når noen feirer jubileer, åpninger av ditt og datt osv. og ønsker litt korpsmusikk. Og noen faste oppdrag i nærmiljøet for barneskolen og velforeninger, de tror jeg stort sett blir betalt med vin, som blir drukket på julebordet. Alle musikantene eier sitt eget instrument, vi har vel noen få låne-instrumenter, men de er gamle og ikke kjempegode og ingen bruker dem fast. Jeg bruker ett av dem på 17. mai, for mitt eget er for tungt å marsjere med (for meg).

Det er sikkert ingen bombe når jeg nå avslører at vi ikke deltar i NM. Men det er mange gode musikanter i korpset altså, som fortsatt har gnisten og teken, men vi er nok best på litt jazz-aktig musikk, i den gaten der. Og marsjene kan vi utenat, det er stort sett det samme hvert år, vi fornyer oss med to nye i år, men jeg husker ikke hva de heter. Vi synger forresten også en del når vi marsjerer på 17. mai.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat