Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-13, 22:10   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Jeg skal ikke påstå at det ikke er forskjell på kjønnene. Men i møte med veldig tradisjonelle miljøer kan jeg likevel fort bli provosert. Jeg var med på babysang en - 1 - gang, og måtte nesten gå, for kjerringene der så ut til å mene alle som en at pappaperm var et tåpelig påfunn, det fungerte jo ikke at han skulle være hjemme alene med babyen på dagtid i flere uker. (Ispedd litt og ) Og det er et tema som både engasjerer og provoserer meg, da kvinner setter sin omsorg foran barnets pappa. Hvorfor skal ikke en far også få prøve og feile litt, slik som 99% av nybakte mødre gjør?

Jeg ser hvor positivt det har vært med mannlige barnehageansatte i alle barnehagene vi har hatt små i, de tilføyer andre ting enn enda en kvinne ville ha gjort. Dårlige eksempler, jeg er ikke helt "med" i dag, men jeg synes det er trist da forskjellene trekkes fram for å bruke det negativt mot den andre gruppen. Samtidig synes jeg det er interessesant å se hvordan kjønnsroller og forventninger har endret seg de siste 20-50-100 årene, og hvordan folk forholder seg til dette. For jeg tror de aller, aller fleste, også de som er tradisjonelle eller gammeldagse i holdninger likevel har et annet syn enn de som levde for 50 år siden.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat