Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-17, 18:09   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjea på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er viktig at hun ikke tråkker videre når kjedet først har hoppet av. Det er derfor det kiler seg.
Ellers kan det være hun gearer mye, men hun tråkker tungt? Det er knallhard for gearsystemet.

Det rekker hun trolig ikke å merke før det skjer virker det som.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan det være at hun bytter gir for brått? Evt at giret er skrudd for langt ene veien slik at det blir sluppet innafor tannhjulet?

Kanskje hun girer for raskt? Skal de gire bare et og et gir om gangen? Tror nok at når hun skal opp bakker slik som denne gangen at hun girer fra tyngst til lettest på en gang?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvis man tråkker idet man bytter gir, kan kjedet også hoppe av.

Uhm, ska de ikke tråkke mens de girer altså? Hvordan lar det seg gjøre i feks mottbakker? Jeg spør reelt altså, sykling er ikke helt greia mi skjønner du.


Og jeg som trodde at sykling og giring skulle være den enkleste ting i verden. Og hvorfor hører jeg ikke om andre barn som evnt gjør samme "feilene"? Er hun virkelig så umulig til å sykle siden det skjer gang på gang?


Sist redigert av Luvi : 10-09-17 kl 18:15.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat