Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-19, 11:52   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middager når det er varmt

Jeg får alltid lyst på den maten vi kun spiste på varme sommerdager når jeg var barn. Spekemat var jo veldig vanlig «på bygda» før og vi spiste ofte spekeskinke kuttet i terninger sammen med potetstuing, dvs nykokte poterer i tjukk hvit saus med masse gressløk i. Skinken kom fra egen gris og det ble mange middager av den. Dette elsker mine barn også. Vi spiste også ofte «søyll», knust flatbrød med sur eller søt melk og en håndfull spekeskinketerninger i. Ungene kan styre seg for dette, men spiser gjerne spekemat med eggerøre og flatbrød i steden. Ellers blir det mye salat som varieres i tråd med hva som er spiseklart i grønnsakshagen. I dag skal vi ha spinatsuppe laget av egendyrket spinat. Mulig det blir hvitløksbaguetter eller foccacia til, kanskje. I morgen står det taco på planen med bønnestuing i steden for kjøttdeig. Søndag har jeg ikke tenkt på enda, men jeg har enorme mengder grønnkål som er spiseklar, så jeg må få brukt litt av det. Kanskje pasta med grønnkålpesto, rett og slett.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat