Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-18, 14:58   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det MIT gjør, er vel å filme en del av forelesningene. Nemlig de som er tilpasset videoformat og som har et innhold som kan tenkes å fenge flere. Dette syns de fleste i min sektor er en bra og ønsker velkommen mer av. Det Høyre vil, er at alle forelesninger skal legges ut. Det er rett og slett tull.

Denne kronikken forklarer godt hvorfor Høyres forslag er problematisk, syns jeg.
https://www.universitetsavisa.no/ytr...nett-73533.ece
Les gjerne kommntarene under også. Flere av dem er gode. ("Å prøva læra matematikk av ei førelesing er som å skulle læra å spela piano ved å gå på konsert." )

Takk for lenke. Dette forslaget var jeg ikke klar over. Jeg er hjertens enig i det som står skrevet i kronikken. Det er noe med vurdering av hensiktsmessighet som svikter fullstendig. Det vitner om lite respekt for det faglige som ligger i selve formidlingen og den vurderingen foreleser selv gjør.

Jeg jobber mye med formidling og også noe undervisning og ser helt klart at enkelte ting er velegnet til å legge ut på nett. Andre ting er ikke egnet og jeg synes det er meningsløst å legge ut og filme ting som overhodet ikke er egnet for formatet. Det gjør folk bare irritert og det kan da ikke være målsetting.

Jeg har sett en del forelesninger på ItunesU og der ligger det mye som bare er til irritasjon, forelesninger og opplegg som sikkert funker glimrende i rommet der de befinner seg, men som ikke egner seg for kringkasting. Andre kan funke.
Det kan også redusere kvalitet veldig om man skal formidle noe som man vet kan bli hengende for evig og alltid på nett. Jeg ville tenkt meg nøye om. Enkelte ting lever best i nuet selv om man ikke har noe å skjule.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat