Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-19, 14:33   #30
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ok at medier legger ut film av mennesker som blir utsatt for elektrosjokk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den har jo en nyhetsverdi, da, forresten, og jeg antar at det er det de har tenkt på når de har lagt den ut. Det å se hvordan politiet jobber og hvordan de bruker et sånt våpen i en sånn situasjon, det er interessant og i og for seg viktig. Så det er det som taler FOR.

Joda, men en sånn sak trenger ikke å være knyttet til en dagsaktuell hendelse. De kan gjerne bruke en slik video (passende redigert) i en sak om politiarbeid på et annet tidspunkt, men når den blir publisert rett etter en slik hendelse er det utelukkende motivert av SENSASJON!, tror jeg. Jeg har ingen tro på at NRK vurderte inn folkeopplysning i den avgjørelsen der.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat