Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-18, 15:16   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hund rømte - drepte sauer

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...lt-forferdelig

Hund, type siberian husky, har rømt og drept/skadet 17 sauer og lam. Nå er spørsmålet om hunden skal avlives eller ei.

Vanligvis syns jeg det er opplagt at en hund som dreper sauer skal avlives. Men i denne saken merker jeg at jeg blir usikker. Hunden klarte å rømme på grunn av en svakhet i et gjerde. Eier kontaktet både politi og Falken, siden hun vet at denne hunderasen har et voldsomt jaktinstinkt, spesielt på sauer. Verken politi eller Falken gjør noe. Eier + kjæresten hennes leter slik jeg forstår det i timesvis, men avslutter søket i 3-tiden på natten, blant annet pga dårlig vær.

Samme morgen får eier beskjed om at det er hennes hund som har drept og skadet 17 dyr. Eier har tilbud seg å betale erstatning til saueeier.

Hva tenker dere? Er dette en hund som bør avlives? Har den fått "blod på tann" og kommer for evig og alltid til å være en fare for omgivelsene sine? Eller er det eieren som skal straffes?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat