Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-18, 13:39   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Det har jeg i grunnen aldri tenkt over, men voksne ser jeg vel relativt ofte - hver gang jeg er nede i sentrum av tettstedet vårt. Det er flere typer boliger for utviklingshemmede i nærheten, både i tilknytning til et psykiatrisk senter, og i bofellesskap. Det finnes også et par vernede bedrifter, der mange av de i bofellesskapet jobber. Det er også en person med psykisk utviklingshemming som har arbeidstrening i lillebrors barnehage. Stedet er såpass lite at jeg kjenner flere av disse voksne litt fra andre sammenhenger, så det hender jeg slår av en prat når vi treffes.

Barn er det færre av, pr nå kjenner jeg vel til et par eldre unger som går i vanlig skole, og noen som må pendle til nabobygda for å få et skoletilbud som passer deres behov bedre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat