Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-17, 00:13   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Tenker faktisk nøyaktig det samme som deg, Billa. Det er frivillig å bidra, og om noen snurte folk der ute tror at de "leser mellom linjene" at de blir oppfattet som sure/sære/gjerrige om de ikke bidrar, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Var klassekontakt i fjor, og kom med en vennlig oppfordring om å bidra til klassekassen om man hadde lyst. Mener å huske at ca. 70 % gjorde det, og har virkelig verken tid eller overskudd til å spekulere i om det er økonomi, latskap, glemsomhet, særhet, "prinsippfasthet", eller noe annet som er grunnen. Hvis jeg hadde nok penger til gaver, var det greit nok for meg.

Cuyahoga: Jeg sier ikke noe om at lærere nødvendigvis skal gave, jeg skriver om klassekasser generelt. Pengene kan like godt gå til mat på en felles klasseavslutning. Bortsett fra det; Mine unger ser tannlegen sin maks. en gang i året, de har ny busssjåfør hver dag, og jeg tror ikke de omgås vaskedama på skolen i særlig grad heller. Uten å ha forsket på det, vil jeg tippe at det, som i de fleste andre tilfeller der det er snakk om gaveutveksling, handler om relasjoner mer enn noe annet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat