Tråd: Stressa 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-19, 15:33   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stressa 2019

Enig med Pøblis, man kan lure på om tilbakeslaget er her (har selvsagt lest boka da den kom). Har dagens mødre hatt det for godt? Herlighet, jeg føler meg skikkelig gammel når jeg stiller det spørsmålet. :knirk:

Men altså, tidligere kjempet man for å få ordninger som gjorde at man kom seg ut i jobb for å tjene penger selv om man hadde fått barn, nå har jeg nesten inntrykk av at man kjemper for å få lov til å være hjemme - med betaling.

Jeg er også barn av sekstitallet, da hushjelp var løsningen for foreldrene mine. Småsøsknene mine fra syttitallet måtte til dagmamma, i likhet med barnet mitt fra slutten av åttitallet. Barnehageplasser fantes ikke for barn under tre år. Heller ikke ammefri. Heldigvis hadde jeg en mann i turnus med korte dager og mange fridager, så vi følte oss heldige.

Savner egentlig at menn kommer på banen og ytrer seg om familiesaker, og med en annen vinkling enn at de bruker pappapermen til å skrive forretningsplaner mens kona passer ungen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat