Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-09, 22:25   #47
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette syns jeg er et godt poeng. Det tankevekkend i denne saken er at dette er det rettsvesenet folk i Kongo lever med hele tiden! Antagelig enda mindre fungerende, uten utenlandske argusøyne.

Fortjener disse to rabbagastene at vi setter himmel og jord i bevegelse, mer enn si en fattig jentunge som dømmes til mange år i fengsel for tyveri hos en rik familie hun har jobbet for og som ønsker å bli kvitt henne (for å ta et tenkt eksempel)? Bare fordi de er norske?

Akkurat slike ting synes jeg jo verdenssamfunnet burde bry seg om, for eksempel si slike ting som at de ikke får bistandsmidler hvis de ikke følger menneskerettighetene osv. Det kan det godt være de gjør også for alt jeg vet. Jeg håper det i hvert fall. Uansett synes jeg vi har et særskilt ansvar for våre egne borgere jeg da. Det være seg selvforskyldt trøbbel eller ei. Det er jo mye dumt nordmenn gjør som vi allikevel ikke slår av de fingrene for allikevel, og jeg ser ikke helt forskjellen på om man gjør det her eller der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat