Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-13, 20:17   #139
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.





Det er mulig ingen har sagt akkurat dette, heller, men man får/gir seg selv mer kred for å være en handy kvinne enn å være en kvinne som baker lekre cupcakes, ja? Jeg opplever det slik. Og her er vi ved kjernen av det som nagger meg - WHY? Hvorfor er den ene ferdigheten mer verdt enn den andre? Men havner farlig lett i fella å diskreditere typiske kvinneferdigheter/interesser/karaktertrekk. Og det er mulig jeg tar helt feil, at ikke et eneste menneske på FP står i fare for det. Men jeg opplever det slik. Om det er en massiv misforståelse fra min side, så er det jo gledelige nyheter. Da får jeg pusse briller og skjerpe hjernen neste gang jeg leser om slikt.

Jeg synes det er nettopp dette noen av oss, hvertfall jeg, prøver å si er fryktelig teit, og det er det som gjør meg rasende.
Jeg er god på mye. Både å lage mat, organisere selskaper, stryke tøy og annet som "man" anser som kvinnesysler. Men jeg er også rasende god på mye som har med bil å gjøre. Jeg er sterk som en okse når det gjelde løfting av møbler og annet rusk og rask. Jeg er ikke redd for å kaste meg inn mellom to 16-åringer som sloss, og mye annet som "man" anser som noe menn helst gjør. Og det er de siste tingen jeg får applaus, klapp på ryggen, skryt opp til himmelen osv. Det irriterer meg grenseløst!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat