Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-16, 08:44   #519
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er en helt annen diskusjon, men jeg syns det er en merkelig ting at Lypsyl (muligens verdens dårligste leppepomade) for endel tydeligvis har blitt et slags generelt navn for leppepomade. Det blir som å kalle alle bodylotioner for Spenoler, eller noe.

Det er ikke det minste rart, det er jo helt vanlig. Stillongs er et annet godt eksempel. Gladpack, Tupperware, Huntonit, Glava, Zip-lock-poser, Rollerblades ... Alt dette er jo merkenavn som av mange brukes som fellesbetegnelse om alt av sitt slag.

Noe av det er også ganske lokalt, f.eks på Sunnmøre heter alle skumgummimadrasser "porolonmadrass". Det er en visstnok en lokal madrassfabrikk i Ålesund. Det tok ei stund som "inngiftet" i en sunnmørsfamilie før jeg lærte det. Og alle jeg kjenner som sier Toy om alt av tyggis kommer fra Finnmark.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 31-10-16 kl 08:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat