Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-23, 09:46   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Jeg kan starte?
Jeg kjører sjelden, men det er utrolig digg å kunne kjøre når jeg vil. Den frihetsfølelsen er verdt ganske mye for meg.
Vi hadde en bil lenge. Men etter en opplevelse i går kveld, kommer det til å sitte langt inne å selge ene bilen. Vi kommer også til å beholde to biler i overskuelig fremtid (minst 5 år). Etter det er jeg mer usikker, åpen for andre løsninger. Samtidig så tenker jeg det er viktig at barna får mengdetrening på kjøring, så inntil de er i jobb og har egen bil, kommer vi nok til å ha (minst) to biler.
Det er unektelig luksus å ha to biler stående 90 % (?) av tiden. Selv sykler jeg til jobb, guttungen tar kollektivt og mannen har reisejobb hvor han blir transportert av jobben.
Men klart, blir økonomien mer anstrengt, så kanskje vi bare beholder en bil?

Hva som skal til for å gå over til kollektivt? Det må bli dyrere å kjøre egen bil enn å ta kollektivt.
Nå er det billigere for en familie på fire, å kjøre gjennom bompengeringen og parkere (i Bergen) en lørdag enn å ta buss/bane (enkeltbillett).

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat