Tråd: Barnebokquiz
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-06, 21:06   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebokquiz

1.
Tirsdag åt den seg gjennom to pærer, men ennå var den ikke mett.

Den lille larven Aldrimett

2.
Da verket tannen sju ganger verre, akkurat slik som hun visste den ville gjøre. Men det syntes hun var akkurat til pass for den.

3.
Veslebjørn prøvde og prøvde å sove, men han klarte det ikke!

Får du ikke sove Veslebjørn?

4.
Han sover og snorker og merker ikke at noen sniker seg inn i pulverhuset, inn i stua, og tar posen med pulver som står ved peisen.

Pulverheksen redder tyven

5.
De har ingen svømmelærer, men de store lærer de små. Det kan bli nokså slitsamt en gang i blant, og rett som det er sier de store som hele tida må lære de små: “Hadde vi enda hatt en svømmelærer.”

6.
Har du bæsjet på hodet mitt?”

Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans

7.
Og først gikk han opp på den bittelille skammelen og så på den bitelille stolen og så på det bittelille bordet og drakk opp all melken.

Den bittelille konen (?) (Elsa Beskow)

8.
Men så ulte Mikkel en gang til, og da pilte bikkja nedover bakken på den andre siden av gården.

Dyrene i Hakkebakkeskogen

9.
“Hva driver du med? Fort deg nå, grøten blir kald!” “Ja, jeg skal bare…”

Albert Åberg (husker ikke tittelen)

10.
Av og til klatrer Nøffi opp på Ninni som sover og tramper hardt hardt i ansiktet hennes med de stive beina.

Den vidunderlige grisen Nøffi

11.
Jeg vil ha de fine skoene mine. Ellers vil jeg ikke gå i barnehagen. JEG VIL IKKE! JEG VIL IKKE GÅ I BARNEHAGEN! JEG VIL IKKE!

Lillesøster går til barnehagen

12.
Fra den koselige gamle byen Mayenfeld slynger det seg en sti gjennom skog og frodige enger fram til foten av fjellene.

13.
“Du må tole å vere ålene og kjede deg litt“, seier mor. “Men eg toler ikkje det! Eg vil vere i lag med tvillingbror. Alltid. Eg vil.”

Tvillingbror

14.
“Mikkel” ropte Line, “nå må du våkne. Det står en flodhest nede på gressplenen.”

15.
Det var en gang et stort høyt hus, som lå inne i en stor, stor by. Fra taket sitt kunne huset se utover alle de andre hustakene i hele byen, og det var huset veldig stolt av.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat