Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-14, 22:34   #208
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.
2. Lydbok: John Boyne - Gutten i den stripete pysjamasen: Enkel, kort og letthørt bok, i kategorien ungdom, men jeg synes den var helt grei for voksne også.
3. Barne/ungdomsbok: Sigbjørn Mostue - Zombie-Bjarne: Leste denne fordi det er en lokal forfatter som også har skrevet meget gode voksenbøker og jeg var nysgjerrig på barneboka. Synes den var helt grei, men ikke noe mer heller.
4. Bok: Jonas Gardell - Tørk aldri tårer uten hansker 3, Døden: Trist, vond, vanskelig, fin og utrolig sterk slutt på trilogien. Endelig skal jeg se serien som er laget også! Gikk for øvrig forbløffende enkelt å lese den på svensk, siden den ikke er kommet på norsk ennå.
5. Bok: Jonas Gardell - En komikers oppvekst: Jeg liker virkelig Gardells måte å skrive på. Og denne romanen beskriver hvor rå barndommen kan være for enkelte, men med mye humor også. Gleder meg til å lese fortsettelsen.
6. Bok: Jonas Gardell - En ufo gjør entré: Om barndommen var rå så kan ungdomsårene være enda mer brutale. Et innblikk i å være utenfor, forsøke å tilpasse seg, et hint om at om overflaten virker bra så kan det lure anorexi, overgrep og selvskading bak fasaden. Fy søren som han skriver denne mannen.
7. Lydbok: Tatiana de Rosnay - Mokka: En fin liten bok om frykt for å miste, bedrag og sorg.
8. Bok: Jonas Gardell - Slik går nok en dag fra våre liv for aldri mer å komme igjen. Hva kan jeg si, dette er en svenske som treffer meg, ved å beskrive andres noe miserable hverdag på en lun og humoristisk måte så ser man med ett lysere på sin egen.
9. E-bok: Heidi Linde - Agnes i senga: Dette var en lettlest bok, kommer nok til å lese mer av denne forfatteren.

Februar:

10. Bok: Jonas Gardell - Jenny: Fortsettelsen av en ufo gjør entre. Denne mannen har hatt en trist barndom om man skal lese som om den er selvbiografisk, og det gir han jo inntrykk av at den er selv om jeg ikke alltid vet hva som er fiksjon og fakta. Og andre triste skjebner blir beskrevet i detalj i denne boken. Trist, tankevekkende og godt skrevet.
11. Lydbok: Torkil Damhaug - Døden ved vann: Likte denne forfatteren, og måten jeg lot meg lure på, jeg var jo helt sikker på hvem som var morderen...not!
12. Bok: Jørn Lier Horst - Gravrøvergåten: Ungdomskrim, lest sammen med snart-tolvåringen (leste litt hver). Denne serien anbefales!
13. Lydbok: Torkil Damhaug - Ildmannen: Her ble jeg lurt et par ganger, likte denne boka også, men veldig brå slutt!? Måtte sjekke om jeg faktisk hadde fått lastet ned hele lydboka.
14: Lydbok: Torkil Damhaug - Sikre tegn på din død: Rimelig spesielt å lese om kriminelle handlinger som foregår på min egen arbeidsplass. Forfatteren er da også tidligere lege ved Ahus, så alt er gjenkjennelig og troverdig skrevet. Og boken var bra!
15: E-bok: Heidi Linde - Nu jævler: Denne var lettlest og fengende. Hverdagen i flere sammenknyttede personers liv, hvordan ulike mennesker kan oppleve det samme på helt ulik måte.

Mars

16. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Kvinnen i buret: Spennende bok, gleder meg til fortsettelsen!
17. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Fasandreperne: Litt "over-the-top", men spennende bok med driv.
18. E-bok: Per Petterson - Jeg nekter: Fin bok, liker måten hans å skrive på.
19. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Flaskepost fra P: Denne var spennende, og det var litt krise når jeg oppdaget at jeg hadde glemt å rippe cd 13 og måtte låne den fra biblioteket på nytt (med en ukes ventetid!). Ble endelig ferdig i dag. Klar for neste!

April

20. Bok: Naoki Higashida - Hvorfor hopper jeg?: En annerledes og tankevekkende bok skrevet av en trettenårig autist.
21. Bok: Mary Higgins Clark - Drømmer dreper ikke: En av mine favorittforfattere gjennom tidene.
22. E-bok: Helene Uri - Rydde ut: Ganske spesiell bok hvor forfatteren forteller om sitt eget tap, samtidig som hun skriver om en karakter som også opplever et tap.
23. E-bok: Agnes Ravatn - Fugletribunalet: Lest etter anbefaling her inne. Ganske ok bok igrunn, selv om den var på nynorsk.
24. E-bok: Jan-Erik Fjell - Tysteren: Spennende og drivende lettlest bok. Klar for mer!
25. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Journal 64: Innfløkt, lang og spennende.
26. Bok: Jan-Erik Fjell - Skyggerom: Han skriver utrolig lett og spennende samtidig. Spennende bok, gleder meg til å starte på siste.
27. Bok: Jan-Erik Fjell - Hevneren: Gud bedre, denne var sykt spennende, ble lite søvn på meg i natt da jeg ikke klarte å legge den fra meg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat