Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-07, 19:41   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)

Hårreisende!! Sakset fra Dagbladet:

Sitat:

En kvinne spontanaborterte i fjor på legevakta i Oslo. Hun trengte videre behandling, og ble sendt til Ullevål universitetssykehus. Alene i en taxi. Og med fosteret i en plastpose.

- Det er det mest ydmykende jeg har opplevd i hele mitt liv. Når jeg satt på Ullevål med klær og sko full av blod, og med veska med den hvite plastposen i, så følte jeg at jeg satt på en åpen scene for alle som gikk forbi, sier kvinnen, som vil være anonym, til NRK.

På Ullevål måtte hun så sitte og vente, i en og en halv time, med blødninger og sterke smerter.

Beklager ikke
- Dette mener jeg er helt feil håndtering av en pasient i hennes situasjon, sier helse- og sosialombud Petter Holm. Han har sendt saken til Helsetilsynet.
MEn klinikksjef ved kvinneklinikken på Ullevål, Bjørn Busund, ser ingen grunn til å beklage hendelsen.
- Det er ikke medisinsk uforsvarlig. At det er ubehagelig er en annen sak, sier Busund til NRK.
På legevakta har de derimot tatt til seg kritikken, og gått igjennom rutinene.

- Det stemmer at det ikke er medisinsk uforsvarlig, men det er andre hensyn å ta. Her dreier det seg om dårlig medisinsk-etisk skjønn, og vi har beklaget hendelsen overfor kvinnen, sier Direktør ved Legevakta i Oslo, Endre Sandvik til Dagbladet.no.

Flere klager
Sandvik forteller at det nå er definert nye rutiner for å hindre at noe lignende skjer igjen. Det går jevnlig trafikk mellom legevakta og Ullevål, og pasienter som denne kvinnen skal fraktes i sykehusets egne biler.
Ifølge NRK var det i 2006 en markant økning i antall pasientklager i Oslo. Det ble registrert 12 prosent flere klager enn året før.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat