Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-17, 13:32   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvikklunsjkake uten gluten?

Det er ikke tilsatt melk i nonstop, men pga. at det alltid vil være en liten mengde spor av melk fra maskinene som ikke rengjøres mellom melkesjokolade og melkefri sjokolade, så må de merke den med tørrmelk. Den var ikke merket med melk før, og det har ikke endret oppskriften, men altså lagt til "tørrmelk" pga disse sporene. Det gjelder også Dronningsjokolade, Selskapssjokolade og et par til. Jeg har snakket med Freia om dette.

Det finnes en Kvikklunsj uten gluten, men det er melk i den. Det er av merket Schär, gul pakke. Står i glutenfri-hylla. Så da regner jeg med den er utelukket. Tror ikke det er melk- og glutenfrie alternativer, men du kan jo gjøre slik som jeg gjorde for noen år siden da jeg bakte en slik kake. Jeg kjøpte en haug med Coop sin mørke kokesjokolade (denne er uten melk, gluten og smaker faktisk utrolig godt, en av mine favorittsjokolader), så brakk jeg den i avlange biter på langs og brukte disse stengene som gjerde.

De har forresten nonstop HELT uten melk på Europris, i smågodthylla, om melkeallergikeren er veldig allergisk og ikke kan ha spor.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat