Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-21, 13:56   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.461
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medfører dommen i GeorgeFloyd-saken noen endringer?

Jeg tror nok som Celebelen at det må endringer på systemnivå til. Så vidt jeg har skjønt så har den gjengse politimann i USA 3 måneders utdanning før de plasseres ut i felten. De har rett og slett ikke god nok kompetanse til å vurdere situasjoner og alternativer for å håndtere situasjoner.

I tillegg så er jo mange flere av situasjonene politiet i USA havner i, skarpe. De må alltid være forbedret på at den de prøver å få kontroll på har håndvåpen, og med sitt eget våpen lett tilgjengelig så blir det fort for liten tid til å vurdere før de skyter. Så at hvitt politi skyter svart mann, eller svart jente som i den siste saken, det er jeg redd vi kommer til å fortsette å oppleve.

Akkurat slike saker som Floyd-saken tror jeg nok vi vil få se mindre av. Der hadde faktisk politimannen god tid til å tenke seg om. Og siden de fleste (alle?) politifolk har body cam, så vil det være lett å finne ut hva som har skjedd i etterkant.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat