Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-07, 22:30   #24
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg tror ikke det er tilfeldig at dette kommer nå. For den siste tidens overfallsvoldtekter i Oslo har satt i gang en prosess i mange av oss tror jeg. Og debatten har absolutt tatt seg opp i forhold til sist gang dette skjedde! Det er tydelig at endelig er middelalderske "hun ba om det"- argumenter på vikende front og ansvaret for voldtekter er i ferd med å plasseres i større grad der det hører hjemme - hos overgriperen.

Det er i lys av denne utviklingen at Aulie kunne komme med det hun gjorde på den måten hun gjorde det. Og som symptom på en samfunnsutvikling er det jo positivt. Det er også bra at kjente kvinner står fram og gir problemet et ansikt. For dette angår så altfor mange.

Men hun gjorde nok ingen noen tjeneste, det kan godt tenkes at debatten i stedet ble avsporet av det. Jeg er usikker på hva effekten blir på litt lengre sikt.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat