Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-06, 01:36   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg det til, men jeg måtte kutte bort et par oppskrifter og ommøblere litt.

************************************************** *******

ISETS MARSIPANKAKE MED CUBAKREM OG PÆRE:
1 ferdig 3-delt sukkerbrød-bunn, eller lag selv.
1/2 pakke ferdig vaniljekrem (2-3 dl)
1/2 boks hermetiske pærer (eller annen frukt, feks fersken)
5 dl kremfløte
5 knuste cuba-sjokolader
1 boks knuste valnøtter
marsipan til lokk og pynt

Dynk kakebunnen med halvparten av saften fra pæreboksen. Pisk kremfløten og ta fra ca 1/3 av kremen til å ha utenpå kaken etterpå. Bland resten av kremen i 2 deler. Bland den ene med knust cuba og valnøtter, og den andre med vaniljekremen. Legg en bunn på et fat, legg på cubakremen og legg neste bunn oppå. Ha på vaniljekremen og hakkede pærer. Legg på den siste bunnen. Ha pisket krem oppå og rundt hele kaken, og dekk med marsipanlokk.

Pynt kaken etter eget ønske.

Kaken på bildet har jeg pyntet med min datters stjernetegn, vekten. Vi hadde den i dåpen hennes. Marsipanen er en smule svett noen steder, men sånt kan skje. Den smakte uansett helt utrolig godt og jeg fikk mye skryt for den.

Pyntetips: jeg brukte hermetiske halve pærer til "vektskåler", som hang i "sølvkuler", marsipan i forskjellige farger ble til selve vekten, pynt og kant rundt kaken + blomster. Dessertsjokolade (blå avlang eske, sånn som alle eldre har i skapet sitt ) ble til pynt.



************************************************** *******

CAMILLAS FØRSTE MARSIPANKAKE:

Denne bakte jeg til Camillas ettårsdag. Elsker å prøve nye ting og fant ut at jeg skulle leke meg litt med farger siden det var en liten prinsesse som fylte sitt første år. Resultatet ble ganske bra, syns jeg. Desverre glemte jeg å ta bilde før kaken var halvspist, så den ser jo litt "herpa" ut, men men......

Lag vanlig sukkerbrød eller kjøp ferdig delt i 3 deler.

Fyll:
5 dl kremfløte, pisket
1 liten pakke ferdig vaniljekrem

Blå og rød (eller andre farger) konditorfarge

Bringebærsyltetøy og bananbiter

Marsipan til lokk og pynt, og evt sukkerbilde til pynt.

Bland den piskede kremen med vaniljekrem. Del den i 3 deler. Bland hver del i forskjellig farge, eller 2 av dem i en farge og den siste i en annen farge, eller hva dere vil. Jeg farget 2 deler krem i knallblått og 1 del i rosa.

Dynk bunnene med melk eller saft (jeg brukte bringebærsaft). Smør blå krem utover den første bunnen og legg på syltetøy og banan. Dekk med bunn nr 2 og legg på krem i en annen farge, og syltetøy + banan. Legg på den siste bunnen og spre over krem i den første fargen (eller en annen farge) og legg sukkerbildet midt på toppen av kaken.

Kjevle ut marsipanlokket og skjær ut en "stjerne" midt på (se på bildet). Legg lokket på kaken slik at sukkerbildet ligger akkurat under "stjernen". Brett ut "flakene" på stjernen slik at sukkerbildet kommer tilsyne. Pynt med sukkerblomster/marsipanblomster.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat