Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-09, 00:04   #29
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åttlinglegen skal granskes

Nå syns jeg akkurat denne saken er hårreisende, og syns det er direkte uforsvarlig å sett inn så mange embryo i en kvinne som har vist seg å være svært fruktbar med IVF.

Nå vet jeg ikke omd et er en grense for hvor mange barn man kan sette til verden ved hjelp av IVF her i Norge. Men det jeg vet er at de helst setter inn bare ett egg i gangen, særlig når mor er ung. Når mor er eldre går visst sjansen for å bli gravid, og kvaliteten på eggene går også ned, da kan de sette inn to. Eller muligens tre? Det med tre i antallet vet jeg ikke, men tror i så fall det da skal være snakk om veldig dårlige embryo i utgangspunktet.

Begrunnelsen jeg selv har fått for ikke å sette inn to er at det innebærer større risiko for mor og foster når man setter inn to, og derfor ser de helst at vi prøver med et i gangen, for så å heller diskutere det igjen om det ikke klaffer.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat