Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-16, 21:42   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellsko som er ormsikker

Jeg skjønner ikke redselen for denne flott skapningen jeg, og jeg hadde jublet om jeg var så heldig å fått sett en.

Har gått mange turer i skog og mark, hvor jeg vet det er mye hoggorm, men aldri fått gleden av å hilse på en.

Hoggormen er en fredelig skapning som ikke angriper mennesker. Den hugger kun når den ikke har noen annen utvei. Når et menneske nærmer seg, så ruller den seg godt sammen, og stoler langt på vei at dens gode kamuflasje skal forhindre at vi ser den. Og kommer vi for tett på, så er den rask til å stikke avgårde.

De gangene de hugger, så har man kommet for nær. Noe som så klart kan skje om man går i uoversiktlig terreng. Et hoggormbitt er sjeldent farlig. Om den bruker giften når den biter, så er denne giften normalt sett ikke verre enn å bli stukket av en veps, for normalt friske mennesker. I tillegg er det ofte at hoggormen biter med såkalte tørre bitt. Altså den bruker ikke giften når den biter. Dette fordi det tar tid og masse energi å bygge opp nytt giftlager for den, og giften bruker den for å fange byttedyr.

Ta dere heller tid til å beundre denne skapningen om dere er så heldige at dere får se en

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat