Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-21, 10:35   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rådgivning - studiespes vs yrkesfag

Jeg reagerer vel egentlig en del på at det å velge yrkesfag blir sett på som litt mindreverdig. Som det eneste saliggjørende er å ta studiespesialisering og gå veien videre til universitetet. Eller som om studiespesialisering er den eneste veien til universitetet.

Ungene mine har gått på en «hvit» skole, og på alle infomøter om videregående har det vært pratet varmt om yrkesfag og viktigheten av å vurdere dette på like linje med studiespesialisering.

Selv har jeg både en master og en bachelor, men har to barn som har valgt yrkesfag - og der er veldig rett for begge to (yngste velger dog en linje som har løp til ingeniør-utdannelse, og planlegger det).

Synes det er viktigere å kjempe for status og bedre lønn for såkalte lavstatusyrker, enn å problematisere at man velger yrkesfag.

Men ja. Man skal selvfølgelig sørge for at alle får samme i formasjon om alle muligheter, uavhengig av hvor de bor og hvilken bakgrunn de har. Så sånn sett er det jo viktig å sette lys på dette.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat