Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-21, 09:09   #42
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kontorfolk: Hvordan er din drømmearbeidshverdag

Uavhengig av korona, så har jeg en stilling nå der 95 % av møtene uansett ville foregått på Teams. Så i min ideelle verden ser jeg for meg at jeg tar dagene med masse møter hjemme - da sitter jeg jo bare på Teams uansett, og så drar jeg inn på kontoret når jeg skal fokusere og jobbe. Dette er selvfølgelig gitt at jeg har et skjermet sted hjemme for møter; nå har jeg inndredet kontor på gjesterommet i foreldrene mine sitt hus...

Jeg har cellekontor på jobb, men om jeg kunne fått muligheten til å sitte i en stillesone i åpent landskap, med god tilgang til stillerom for å ta ad hoc-samtaler, de dagene jeg er på jobb vil jeg gjerne det. Eventuelt samhandlingssoner når det er behov for fysisk samandling - tegne på tavle osv. Pre-korona satte jeg meg gjerne hjemme når jeg skulle jobbe med noe som krevde ro og fokus, men om vi endrer oppsett på jobb med stillesoner kan jeg like gjerne bytte om.

Så 2-3 dager i uken hjemme, og at jeg i stor grad kan velge hvor jeg vil jobbe fra. Fleksibiliteten det gir er gull! Men jeg tror rett og slett vi kommer til å endre måten vi er på jobb på - hvor vi sitter og jobber er mer avhengig av type aktivitet vi trenger / ønsker å gjennomføre, rett og slett behovsbasert. Det er noe jeg har savnet i mange mange år!

Så klart vi går glipp av mye ved å ikke dumpe borti hverandre ved kaffetrakteren. Men kanskje skal vi tenke på en helt annen måte når det gjelder sosiale intreraksjoner på jobb; firmaene - som vil spare på å ha mindre kontorlokaler - kan kanskje investere mer i løsniner og aktiviteter som gjør at vi møtes på andre måter. Jeg tror rett og slett vi bare må innse at vi ikke vet helt hva som er den ultimate løsningen ennå, og at en del av veien blir til mens vi går. Vi må nok rett og slett prøve oss frem.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat