Tråd: Sunt fett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-06, 18:48   #15
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt fett?

Angående CLA og økologisk melk:

Det er godt mulig det stemmer at det er høyere mengde CLA i økologisk melk. Men i den danske artikkelen som det er linket til på Agropub viser de at de ikke har funnet noen forskjell. De sier imidlertid i konklusjonen at de kanskje ville sett en forskjell om prøvene var tatt på en annen tid på året enn i oktober. Dette fordi de ser at foring er viktig i forhold til mengde CLA i melken.

Siden jeg synes dette er spennende prøvde jeg å finne link til artikkel fra lanbrukshøyskolen der de sier at det er en forskjell. Men denne fant jeg ikke. Har du den Mim?

Generelt kjenner jeg at jeg blir skeptisk til at Agropub er så bastante på sin side, og så linker til en artikkel som er mye mer moderat. Den danske artikkelen sier at det er større variasjoner mellom besetninger enn mellom konvensjonelle kontra økologiske besetninger. Rase har også betydning, samt andre faktorer.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat