Tråd: Sunt fett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-06, 13:39   #18
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt fett?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har ikke søkt inne på NLHs sider, men jeg skal se om jeg finner det.

Min teori er at det er høyere CLA hos øko-besetninger er at økokyr må være ute om sommeren, mens det ikke er krav om det hos konvensjonelle. Ute er det tilgang på mer variert fôr, pluss at økokyra spiser mer variert gjennom vinteren også. Det kan være at det er forskjell på rasene også, men det vet jeg lite om.

Ja, det er den teorien som ligger til grunn for at man tror økologisk melk kan inneholde høyere CLA nivå. Men det jeg fant mest kritikkverdig er at det på Agropub sies at det norsk forskning har vist at det er slik, men så linker de til en dansk artikkel om sier at de ikke finner forskjell, men at den kanskje er der likevel. Det hadde stått så mye sterkere artikkelen de linket til stemte med det de sa.

Forøvrig er det krav om at kyr i båsfjøs skal være ute 2 mnd i året, også i konvensjonelt landbruk.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat