Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-12, 20:53   #23
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: O kloke forumryttere! Hvordan få ut drittsinne?

Hmmmm... Det kommer VELDIG an på hvorfor jeg er sint og sur og lei. Har det vært en dårlig dag på jobb, så bruker jeg som regel tid på å "bitche" til mannen min om det når jeg kommer hjem. Så hender det som regel at han enten sier noe ordentlig konstruktivt som setter mitt sinne i perspektiv, eller så får jeg litt støtte for irritasjonen min.

Men det siste året har jeg slitt med et sånn indre sinne og frustrasjon grunnet mange ting som jeg ikke skal gå inn på her. Og jeg mistenker at du nok er mer på det laget enn på "har en dårlig dag/uke"-laget (ren spekulasjon, selvsagt, men basert på hvordan du formulerer deg i dette innlegget og også basert på hva du har skrevet ift din og din manns livssituasjon nylig).

Med forbehold om at jeg tar veldig feil her, så vil jeg bare si at: Dette sliter jeg litt selv med å finne ut av hvordan jeg skal takle, men jeg takler det først og fremst med å gå til psykolog å snakke om ting. Jeg synes det er veldig vanskelig, og jeg er ikke så veldig flink til å snakke om vonde og vanskelige ting, men jeg blir utfordret veldig av psykologen min og blir litt tvunget til å "ta" i det som er tøft. Men det jeg oppdager er at etter hvert som jeg får snakket litt ut om ting som er vanskelig (og som jeg da jeg begynte hos psykologen min ikke en gang tenkte at var et problem for meg i det hele tatt) så forsvinner sinnet og frustrasjonen gradvis og jeg har ikke sånn veldig trang til å avreagere lengre.

En annen ting som fungerer som et egg er å "ta det ut" på en venninne, søster eller andre man har som passer til slikt. Da kan jeg bare "spy" ut ting uten filter fullstendig, og jeg får helt andre reaksjoner enn jeg får hos psykologen. Det er i alle fall viktig for meg å få en kombinasjon av "profesjonell" tilbakemelding/hjelp av psykologen, og mer "rett fra hjertet"-tilbakemeldinger fra venninner/søster. Har man gode venninner trenger man ikke en å skylde på eller en god grunn for å få tatt ut litt drittsinne, mener jeg. Jeg har i alle fall ikke noe imot å høre på dritt fra venninner, og tar mer enn gjerne litt ufortjent kjeft og slikt hvis det kan hjelpe.

Mulig jeg er helt på jordet her ift mine betraktninger rundt det hele, men det var nå i alle fall det som kom til meg umiddelbart.

Uansett så håper jeg veldig at du får det bedre snart, for det høres ikke helt greit ut.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat