Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-15, 11:36   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Hvor er de etnisk norske mennene?

[disclaimer]Ja, jeg vet det er noen og at de er veldig flinke og at jeg ikke skal trekke alle over en kam (ble det riktig?) og så videre.[/disclaimer]

I går var jeg på norsktreningskurs i regi av Røde Kors (helt supert opplegg, bare å melde seg opp, de trenger flere! Det er mange, mange som ønsker tilbudet som må bli bortvist i døren fordi det ikke er mange nok norsktrenere!), og telte to menn blant sytten aspiranter. På flere av Røde Kors-samlingene jeg har vært har jeg sett det samme - mange kvinner, mange innvandrergutter, svært få etnisk norske menn. I RWTN-gruppene er også mitt inntrykk at fordelingen er slik - kvinner, innvandrermenn, svært få etnisk norske menn.

Hvorfor er det sånn? Og, hva kan gjøres for å få litt flere menn til å stille opp som flyktningeguider, norsktrenere, i støttegrupper etc? Jeg tenker at det er superviktig, spesielt når det er som nå med svært mange unge menn som kommer hit, at de også blir møtt av mannlige frivillige som kan være gode forbilder (og unngå radikalisering).

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat