Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-18, 23:21   #49
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Jeg mener at den beste måten å avdekke (og forebygge nye) overgrep på er åpenhet. De siste ti årene har holdningen til vold endret seg i samfunnet. Fra at det før var tabu og privat er det nå noe som snakkes om. "Alle" barn og foreldre vet i dag om hva vold er og at det "ikke er lov". Det snakkes om i media, i barnehager og på skoler. Det har ført til en enorm økning i antall voldssaker i barnevernstjenesten. Parallelt ser jeg utvikling av mange ulike hjelpetiltak rettet mot voldsutøver og voldsofre, samt mindre skam i forhold til å innrømme og snakke om temaet.

Jeg ønsker meg det samme for seksuelle overgrep og håper vi om ti år har kommet langt i forhold til å kunne snakke om og ta vekk skam og tabuer. Det skjer og det må snakkes om, det er virkeligheten for mange barn, det er ikke barnas skyld, barna må beskyttes og familier må behandles og få hjelp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat